۶ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۶

حجت الاسلام شجاعی:

ماه مبارک رمضان سکوی جهش انسان به معراج است/ تاکید بر برپایی نماز شب و تهجد

ماه مبارک رمضان سکوی جهش انسان به معراج است/ تاکید بر برپایی نماز شب و تهجد

پرند - خبرگزاری مهر: رئیس جامعه مبلغین و وعاظ تهران گفت: ماه مبارک رمضان سکوی جهش برای معراج هر انسانی به مقامات عالیه معنوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابوالقاسم شجاعی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهر جدید پرند به تشریح فضیلت های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، بهار بندگی و سیر انسان به مراجع عالی معنویت است و تمام سلول های بدن به امر الهی در ساعات روز اطاعت خدا می کنند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان عالی ترین بخش از زندگی انسان است که همه انبیای الهی، ائمه، بزرگان و ... به همین ماموریت داشته اند که شما و ما را به خدا و مراتب عالی معنا دعوت کنند و این ماه ما را در بوته امتحان قرار می دهد و سکوی جهش برای انسان روزه دار است که روزه دار می تواند روز و شب را به سیر معنوی بپردازد، تهجد  و شب زنده داری و نماز شب خواندن عالی ترین سکوی جهش است، همچنان که پیامبر(ص) در آخرین ساعات عمر امام علی(ع) را بر نماز شب سفارش کرد و وقتی سیدالشهدا به میدان می رفت در گوش خواهرش گفت بر تو باد خواندن نماز شب و مرا در نماز شبت فراموش نکن.

وی خطاب به نمازگزاران گفت: ما را توصیه می کنم که از نماز شب در ماه رمضان غافل نباشید که اگر کسی در این ماه مشغول به عبادت باشد از گناهانش بیرون می آید همان گونه که از ماه بیرون می آید در این ماه برخی روزه عام دارند که تنها شکم را از خوردن خالی نگه می دارند و برخی روزه خاص دارند و در روزه خاص زبان، گوش و اعضا و جوارح همه روزه هستند و برخی خاص الخاص هستند که قلب آنها هم لحظه ای از خدا جدا نمی شود.

شجاعی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سکوی جهش معراج هر انسانی به مقامات عالیه معنوی است، یادآور شد: معراج فقط مخصوص پیامبر نیست نکته مهم این است که اول عبودیت است بعد رسالت و این مهم است که بنده خدا باشیم در ماه مبارک رمضان تمام بدن اطاعت امر خدا می کند و سعادتمند کسی است که چشم، گوش و جوارح او از گناهان محفوظ بماند و بتواند مراتب عالی را سیر کند.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و باید با قرائت آیات قرآن روح و جان خود را جلا ببخشیم چرا که هر آیه از قرآن آثاری دارد، ما آمده ایم برای بندگی و همه، این زندگی ها را می گذاریم و می رویم و تنها هدفمان بندگی معنوی است و زندگی، بعد از این عالم است این زندگی تمامش غم و غصه و سختی است.

رئیس جامعه مبلغین و وعاظ تهران با بیان اینکه اطاعت دو فاز دارد، بیان کرد: اطاعت از اوامر و اطاعت از نواهی، کسی که روزه می گیرد خدا را اطاعت می کند و حتی کسی که نمی تواند روزه بگیرد هم اطاعت می کند و خدایی که می گوید روزه بگیر، همان خدا هم می گوید روزه نگیر.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عراق اشاره کرد و گفت: با فتوای مرجعیت شیعه قریب 2 میلیون نفر به دفاع از عراق به پا خواستند و پیروز هم هستند، وضع مردم عراق را که می بینیم، نعمت امنیت در ایران را شکر می کنیم، وقتی امام رحلت فرمودند، مقام معظم رهبری طلوع کرد و در طول مدت رهبری تاکنون هر موجی کشتی ایران را تهدید کرده این ناخدا کشتی ایران را به ساحل موفقیت هدایت کرده اند و دنیا در برابر او زانو زنده و این لطف خداست.

وی با اشاره به فضای معنوی و ولایی کشورمان اظهار کرد: ارزش شهر جدید پرند به همین نماز جمعه است و ما با الله اکبر جلو رفتیم و 8 سال جنگ را با خون جوانان غیور پشت سر گذاشتیم و بچه ها از وطن خود با نیروی معنویت و ایستادگی دفاع کردند و اکنون که امنیت داریم به برکت خون آنهاست و تا وقتی که این ملت امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ائمه و معنویات را دارند یک لحظه از قدرت استکبار نخواهند ترسید.

کد خبر 2320562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha